رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان از مهر سال آینده ارتقا میابد / آیین‌ نامه جذب استعداد های برتر در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چه خبر از اقتصاد و ورزش، رتبه بندی معلمان طرحی است که با هدف افزایش حقوق و ارتقای جایگاه شغلی معلمها اجرا میشود. طرح رتبه بندی معلمان بر اساس مدرک تحصیلی سابقه کار و مهارت ها و عملکرد ها اجرا میشود. هدف رتبه بندی معلمان ایجاد انگیزه برای ارتقای جایگاه شغلی اجرا میشود. نظام رتبه بندی معلمان به پنج سطح تقسیم شده است. رتبه بندی معلمان به مقطع تحصیلی و مقدار حقوق دریافتی مرتبط میباشد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر چه خبر از اقتصاد و ورزش را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

رتبه بندی معلمان از مهر سال آینده ارتقا میابد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به آغاز رتبه بندی معلمان ۱۲۰ هزار معلم جدید از امروز گفت:فاز جدید رتبه‌بندی معلمان با ارتقای رتبه از مهر آینده آغاز می‌شود.

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان از مهر سال آینده ارتقا میابد / آیین‌ نامه جذب استعداد های برتر در دانشگاه فرهنگیان

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان از مهر سال آینده ارتقا میابد / آیین‌ نامه جذب استعداد های برتر در دانشگاه فرهنگیان

علی باقرزاده درباره آغاز رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم از امروز اعلام کرد: هنوز ۱۰۰ هزار معلم از مرحله نخست رتبه‌بندی باقی مانده‌اند و به اصطلاح بدون رتبه هستند. این معلمان مدارک خود را قبلاً در سامانه بارگذاری کرده‌اند و اکنون باید ارزیابی آنها توسط مدیر مدرسه و سپس توسط امور اداری و ارزیابان حرفه‌ای انجام شود تا پس از صدور احکام رتبه‌بندی، مزایای مربوطه را دریافت کنند.

وی افزود: ۱۲۰ هزار معلم جدید که سال گذشته استخدام شده‌اند یا افرادی که به دستگاه‌های دیگر مأمور شده بودند و در موعد مقرر موفق به بارگذاری مدارک لازم نشدند، اکنون می‌توانند از امروز مدارک خود را در سامانه HRM.MEDU.IR بارگذاری کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اجرای ماده ۸ قانون رتبه‌بندی معلمان، یادآور شد: این ماده تأکید دارد که “معلمانی که امتیاز لازم را کسب کرده‌اند باید هر سه سال یکبار ارزیابی شوند. ” تاکنون برای این موضوع اقدامی انجام نشده بود و ما در تلاشیم تا فرایندی را برای تصویب به هیئت ممیزه مرکزی ارائه دهیم تا سازوکاری برای ارزیابی میان‌دوره‌ای معلمان فراهم شود.

وی ادامه داد: این مرحله به معنای بارگذاری مدارک جدید نیست؛ بلکه شرایطی ایجاد می‌شود که معلمان مجدداً بررسی شوند تا مشخص شود آیا همچنان شایستگی‌های مرحله اول رتبه‌بندی را دارا هستند یا نیازمند اقدامات جبرانی هستند.

باقرزاده توضیح داد: اقدام دیگر در راستای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، ارزیابی مجدد رتبه‌بندی معلمان هر ۵ سال یکبار است. طبق ماده ۵ قانون رتبه‌بندی، ” کسب رتبه‌های بالاتر نیازمند حداقل ۵ سال خدمت در هر یک از رتبه‌ها است”، البته برای معلمان دوره ابتدایی، مدارس استثنایی، مناطق محروم، مرزی و عشایری این مدت به ۴ سال کاهش یافته است.

وی افزود: در مهر ماه سال آینده باید فرایند ارتقای رتبه معلمان را بررسی کنیم که مستلزم تدوین آیین‌نامه جدید تحت عنوان “آیین‌نامه ارتقا” است. این آیین‌نامه ممکن است شامل بخش‌هایی از آیین‌نامه قبلی باشد یا فرایند‌های جدیدی را شامل شود که نیاز به تصویب در دولت دارد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فرایند ارتقای رتبه‌بندی ممکن است با مرحله استقرار اولیه تفاوت داشته باشد. هم‌اکنون در حال تدوین این آیین‌نامه هستیم و با دریافت نظرات کارشناسان، معلمان، مدیران و تمامی افرادی که در ارزیابی اولیه مشارکت داشته‌اند، به آسیب‌شناسی فرایند‌های قبلی می‌پردازیم./انتخاب

بازنگری آیین‌ نامه جذب استعدادهای برتر در دانشگاه فرهنگیان

رجبعلی برزویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره جذب استعدادهای برتر از سایر دانشگاه‌ها، اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی جذب استعدادهای برتر از طریق دانشگاه فرهنگیان در حال بازنگری است تا با لحاظ همه جوانب، حقی از افراد در فرآیند جذب ضایع نشود و زمینه برای اجرای دقیق و کامل آن با هدف بهبود شرایط و فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی افراد دارای استعدادهای برتر فراهم شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ضرورت بازنگری آیین‌نامه مربوطه و اخذ مجوزهای لازم، گفت: وزیر آموزش و پرورش بر اجرای دقیق این آیین‌نامه و مصوبات شورای عالی تاکید دارد که از جمله مصوبات، جذب استعدادهای برتر دانش‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان است.

به گفته وی، از جمله مهم‌ترین موارد در این زمینه، توجه به رتبه افراد در مسابقات و جشنواره‌هایی است که معتبر بوده و مجوزهای لازم را نیز دارند.

وی گفت: امتیازی که برای جشنواره‌ها در نظر گرفته می‌شود باید عادلانه باشد؛ مثلاً در یک المپیاد با جمعیت شرکت‌کننده زیاد، اگر ۱۰۰ هزار نفر شرکت کنند، تنها سه نفر اول قبول می‌شوند، در حالی که ممکن است در موضوع دیگری با هزار نفر شرکت‌کننده، سه نفر اول انتخاب شوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این معیارها باید به گونه‌ای تنظیم شود تا شاهد برقراری عدالت در فرآیند جذب استعدادها باشیم، یعنی رقابت باید دقیق و عادلانه باشد تا برابری حفظ شود و از اینرو آیین‌نامه را طوری طراحی خواهیم کرد که کنکور اختصاصی تعلیم را نیز مدنظر قرار دهد. دانش آموزان با استعدادهای برتر براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با امتیازات ویژه در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند./ایرنا

آیین نامه استعدادهای برتر اجازه می‌دهد که دانشگاه خارج از کنکور حداقل ۱۰ درصد از ظرفیت خود را به دانش‌آموزان برتر اختصاص دهد، در این راستا فراخوان برای ۹ حوزه داده می‌شود.

چه خبر از اقتصاد و ورزش

پایان/*

چه خبر از اقتصاد و ورزش را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع: اندیشه معاصر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا